Års- och hållbarhetsredovisning 2017

2017 var ett bra år för Alectas kunder

2018-03-28 Med Alectas Års- och hållbarhetsredovisning vill vi ge alla intresserade en bild av vad vi arbetat med och vilka resultat vi har gjort under 2017.

Våra kunder i fokus

Under året har vi gjort satsningar inom kundservice, kundgränssnitt och hållbarhet. Vi har lanserat en ny webbplats och börjat utvecklingen av fler självbetjäningstjänster. Att vi i år valt fotografier av våra kunder på omslaget är ingen slump – de är vårt självklara fokus.      

Hållbarhet viktigt för allt fler

Med långsiktiga investeringar som tar hänsyn till miljö, social utveckling och god bolagsstyrning är vi övertygade om att vi kan göra investeringar som både är hållbara och ger goda pensioner.

Fick fortsatt förtroende i ITP-upphandlingen

Ett annat fokus har varit upphandlingen av ITP 1. Vi har ägnat mycket kraft under året till att förbereda oss. Därför var det med stor glädje och stolthet som vi i mars 2018 fick ta emot beskedet om att vi fått förlängt förtroende som förvalsbolag.

Läs mer

Tipsa en vän

Twitter

Var informationen användbar för dig?

Behöver du istället vår hjälp? Kontakta oss.

Vill du hjälpa oss att bli bättre?

Vi vill gärna ha förslag och synpunkter som hjälper oss att förbättra vår webbplats. Har du istället en fråga till vår kundservice? Kontakta oss.

Tack för din återkoppling!