Nöjda kunder är viktiga för oss

Att använda kunderna som bollplank för att hitta vägar till bättre, snabbare och mer träffsäker service är ett värdefullt verktyg för de flesta företag. Det gäller också för Alecta.

Sedan en tid tillbaka skickar vi ett sms med en enkät till alla kunder som ringt oss. Svaren på enkäten ger förslag på förbättringar och en bild av hur vår service uppfattas. Vi tittar på varje svar och synpunkt.

Får oss att tänka i nya banor

—Vi har stor nytta av enkäter. Förutom att svaren visar hur nöjda kunderna är med Alectas kompetens, bemötande och service får vi också ta del av kommenterar som ibland även får oss att tänka nytt, säger Helen Rossbaum och Naemi Bodén från Kundservice Företag och Kundservice Privat.

Konkreta förslag på förbättringar

—Ofta får vi mycket konkreta förslag på förbättringar. Det kan handla om allt från hur man hittar bättre i vårt internetkontor och på Mina sidor, till frågor om detaljer i försäkringarna som vi behöver förklara bättre, säger Helén.

En del saker är enkla att fixa, andra behöver mer tid att utveckla. Ett exempel på en enklare åtgärd är att det nu blivit tydligare var man ändrar sin mejladress på Mina sidor.

Återkoppling till medarbetare

Medarbetare tar också del av resultatet och kommentarerna och kan se vad kunderna tyckt varit bra i kontakten med oss och vad som kan utvecklas.  

—Vi jobbar varje dag för att hjälpa och underlätta för våra kunder. Därför är alla svar väldigt viktiga för oss. Så ett stort tack till er alla som lägger en minut eller två att svara på våra frågor. Fortsätt gärna med det!

Gillade du den här sidan?

Skriv gärna en kommentar om sidan

Vi vill gärna ha förslag och synpunkter som hjälper oss att förbättra vår webbplats. Vi läser allt men svarar inte här. Har du istället en fråga till vår kundservice hittar du våra telefonnummer här

Tack för din synpunkt!

Vi läser alla synpunkter men svarar inte på dem. Om du vill komma i kontakt med oss ber vi dig kontakta vår kundservice