Etthundranittiosju års samlad erfarenhet

Här är vi som jobbar i Alectas kundservice

När du har frågor och funderingar om ITP är det till oss på Kundservice företag som du ringer eller mejlar. Vi är ett gäng på tio personer som tycker det är lika roligt som intressant att prata med dig som är kund i Alecta!

Det är inte bara med dig som är företagskund i Alecta som vi pratar med, vi svarar också på mejl och samtal från ombud och försäkringsbolag. På så sätt får vi reda på både vad våra egna kunder och försäkringsbranschen undrar över.

Vi som jobbar på Kundservice har jobbat väldigt länge på Alecta. Faktum är att om vi lägger ihop all vår anställningstid kommer vi upp i hela 197 år, nästan dubbelt så länge som Alecta har funnits!

Många frågor om premier

Vilken är då den vanligaste frågan? Jo, det är funderingar kring premierna för ITP 2. Som du säkert vet är det en förmånsbestämd pension och premien är individuell. Det skapar naturligtvis många frågor, speciellt vid löneändringar, årsskiften och nyanställningar.

Många ställer också frågor om Alectas internetkontor. Vem eller vilka som har behörighet, hur man ändrar det och vilka tjänster som finns i kontoret.

Tjänsterna i internetkontoret är väldigt uppskattade. Förutom att hämta löneskatteunderlag är ”Kostnadsberäkning vid rekrytering” och ”Kostnads­beräkning vid löneändring” populära tjänster eftersom de just ger svar på frågorna som handlar om premierna för ITP 2.

Vi svarar helst i internetkontoret

För oss är det viktigt att du få bra, snabb och säker service. Däför svarar vi nästan alltid på dina mejl genom Alectas internetkontor eftersom det är säker e-post. Om vi inte har möjlighet att mejla via internkontoret så får du ett mer generellt svar på din fråga.

Ett sammansvetsat gäng med flera uppgifter

Vi som jobbar i kundservicen har alltså en hel del erfarenhet av ITP med i bagaget. Några av oss har erfarenhet av att göra beräkningar av ITP och kan det mesta om kostnader ända ner på skruv- och mutternivå. 

Men Kundservice företag har såklart en hel del andra uppdrag. Till exempel är vi med och skapar Alectas nya internetkontor och håller utbildningar och olika kundmöten. Vi tar också hand om synpunkter som våra kunder lämnar och samarbetar mycket med andra avdelningar inom Alecta.

Allt det här gör att vi är ett sammansvetsat team med fullt fokus på dig som kund!

Marie Dahlin
Kundservice företag

 

Fotot: Vi är totalt tio som jobbar i Kundservice företag. På bild ser du; Tina Elfström, Marie Dahlin, Helen Rossbaum och Ylva Svedman Murphy.

 

 

Gillade du den här sidan?

Skriv gärna en kommentar om sidan

Vi vill gärna ha förslag och synpunkter som hjälper oss att förbättra vår webbplats. Vi läser allt men svarar inte här. Har du istället ett ärende eller en fråga till vår kundservice kan du skicka ett meddelande eller ringa till oss. Här hittar du våra telefonnummer.

Tack för din synpunkt!

Vi läser alla synpunkter men svarar inte på dem. Om du vill komma i kontakt med oss ber vi dig kontakta vår kundservice