Till innehåll

Här skaffar du Internetkontoret

Redo att skaffa Alectas Internetkontor? Då har du kommit rätt. Följ stegen nedan så kommer du snart kunna logga in och få en bättre bild över vad förmåner och försäkringar kostar inom ITP 2.

Om du är arbetsgivare

  1. Logga in med din egen e-legitimation.
  2. Klicka på Skaffa internetkontoret. Fyll i och skicka formuläret där du bland annat anger organisationsnummer, vem som ska vara huvudansvarig och vem som är firmatecknare.
  3. När vi har tagit emot er anmälan om att teckna avtal, skickar vi ett mejl till den eller de som är firmatecknare för en digital underskrift. Firma­tecknar­en loggar då in med sin e-legitimation och signerar avtalet.
  4. När avtalet är signerat mejlar vi den som blivit utsedd till huvudansvarig på ert företag som nu kan logga in med sin egen e-legitimation.

Är ni ett förbund?

Om ni är ett förbund eller en förening, behöver du bifoga ett protokoll som styrker vem som är firmatecknare.

Om du är ombud

  1. Logga in med din egen e-legitimation.
  2. Klicka på Skaffa internetkontoret och fyll i anmälan.
  3. När vi registrerat din anmälan får du ett bekräftelsemejl med er ombudskod till den mejladress du anmält.
  4. Därefter kan du registrera dina fullmakter hos Fullmaktskollen.
  5. Kom ihåg att ange er ombudskod på fullmakterna.