Allmän hjälp och vägledning
Konsumenternas Försäkringsbyrå
Om du behöver hjälp och råd i försäkringsfrågor, till exempel rådgivning med att tolka försäkringsvillkor eller förklaringar av föräkringstermer och begrepp, kan du vända dig till Konsumenternas Försäkringsbyrå. Här kan du även få information om hur du gör för att överklaga ett beslut.
Konsumenternas Försäkringsbyrå
Box 24215
104 51 Stockholm
Telefon: 0200-22 58 00 (+46 8 22 58 00), vardagar klockan 9-12
Du kan också vända dig till konsumentvägledningen i din kommun.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Om du behöver hjälp och råd i frågor som rör fondbolag och andra finansiella aktörer kan du vända dig till Konsumenternas Bank- och finansbyrå.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215
104 51 Stockholm
Telefon: 0200-22 58 00 (+46 8 22 58 00), vardagar klockan 9-12
Hallå konsument
Om du behöver hjälp och råd i frågor som rör köp av varor och tjänster kan du kontakta Hallå konsument.
Hallå konsument
Konsumentverket/KO
Box 41
651 02 Karlstad
Telefon: 0771-42 33 00, vardagar klockan 9-16
De kan också hjälpa dig vidare till experter på konsumentbyråer eller kommunal konsumentvägledning. Du kan även vända dig direkt till konsumentvägledningen i din kommun.