Arbetsgivardeklaration på individnivå för ITP 2

Från och med januari 2019 ska alla arbetsgivare med ITP 2-förmåner i egen regi redovisa utbetalningar och skatteavdrag på individnivå månadsvis. Tidigare redovisades dessa uppgifter en gång per år via kontrolluppgiften.

Alecta arbetar tillsammans med PRI Pensionsgaranti för att skapa processer och system för att hantera Arbetsgivardeklarationer på individnivå för ITP 2. Eftersom det är ett omfattande arbete beräknar vi att det är klart i januari 2023. Fram till dess kommer vi att rapportera skatteuppgifter enligt dagens rutin. 

Läs mer

Status ITP 2 - PRI Pensionsgaranti

Gillade du den här sidan?

Skriv gärna en kommentar om sidan

Vi vill gärna ha förslag och synpunkter som hjälper oss att förbättra vår webbplats. Vi läser allt men svarar inte här. Har du istället ett ärende eller en fråga till vår kundservice kan du skicka ett meddelande eller ringa till oss. Här hittar du våra telefonnummer.

Tack för din synpunkt!

Vi läser alla synpunkter men svarar inte på dem. Om du vill komma i kontakt med oss ber vi dig kontakta vår kundservice