Alecta årets livbolag 2011

Tjänstepensionsföretaget Alecta har utsetts till årets livförsäkringsbolag vid Risk & Försäkring Insurance Awards.

– Det är en stor ära och väldigt roligt för våra kunder och medarbetare att Alecta utsetts till årets livbolag. För oss bekräftar utmärkelsen att det, med kundernas bästa för ögonen, varit rätt att välja en egen väg. Vi tolkar det också som en bekräftelse på att moderna tradlivprodukter har framtiden för sig eftersom de allra flesta pensionssparare inte aktivt vill hålla på att välja och byta fonder, säger Alectas vd Staffan Grefbäck.

Nomineringen för Alecta var: ”Låga kostnader och bra livstidsantaganden”. Juryns motivering: ”Alecta är pensionsbolaget som går sin egen väg och avstår både från fondförsäkring och från privatmarknaden, för att fokusera helt på tjänstepensioner. Under de senaste åren har Alecta lyckats skära ned på kostnaderna kraftigt, lockat flest sparare i ITP1, och levererat god avkastning till kunderna.”

– Jag tycker att motiveringen är väldigt hedrande eftersom det visar att juryn har sett och uppskattat de vägval vi har gjort för att skapa de bästa lösningarna för våra kunder, säger Staffan Grefbäck.

Galan hölls på ett fullsatt Nalen. Sammanlagt var 25 företag nominerade i fem kategorier. Alecta var även nominerat i kategorin ”Årets innovation i försäkringsbranschen” för iPhone-appen om kortsiktighet.

Fakta om Risk & Försäkring Insurance Awards:

www.nyhetsbrev.se/insuranceawards

För mer information, kontakta gärna

Staffan Grefbäck, vd, AlectaTelefon: 08-441 65 62
Johan Anderson, presschef, AlectaTelefon: 070-288 68 11

Var informationen användbar för dig?

Låt oss veta vad du tycker om denna sida:

addThis